Hosszú ideje tervezünk könyvborítókat az Ursus Libris kiadónak. Izgalmas határmezsgyén mozognak az általuk megjelentetett művek, buddhizmus, kereszténység, elméleti és gyakorlati pszichológia egyaránt megférnek a palettán. A sokféle téma változatossá teszi a feladatot, ezért grafikusaink nagy lelkesedéssel vetik bele magukat minden alkalommal a tervezésbe.
Egy könyvborító megalkotása komoly szellemi feladat. Meg kell tudni ragadni a kötet szellemiségét, mondanivalóját egy olyan gesztussal, ami aztán a potenciális olvasót is megragadja, és arra készteti, hogy kézbe vegye a könyvet a boltban (vagy rákattintson az online felületeken, ha már horribile dictu, ott tartunk, hogy interneten keresztül rendeljük könyveink jelentős részét).
Hiszünk a szép könyvek erejében, abban, hogy a tartalomhoz szervesen kapcsolódó forma is hangsúlyos szerepet játszik a befogadásban, az olvasói élmény meghatározásában.
Fontos része a munkamódszerünknek, hogy több szálon indítjuk általában ezeknek a borítóknak a megalkotását. Több kéz dolgozik a különböző verziókon, így nagyon eltérő megfejtések születnek első körben, de pont ettől válik egyfajta nemes versengéssé is házon belül egy-egy Ursus tervezés. A legjobb visszajelzés, és persze egyben jóleső érzés is az Írók boltja kirakatáról készített fotókat böngészni, és számolgatni, hogy éppen hány, általunk tervezett borító szerepel rajtuk.
Több..
Megrendelő: Ursus Libris Kiadó
Kreatív terület:
Graphic design