Corvinus – Toborzás és imázserősítés


A Budapesti Corvinus Egyetem 2019. július 1-jével államiból alapítványi fenntartásba került át. Az átalakításról már jóval korábban értesülni lehetett. Először 2018 őszén jelentek meg hírek a folyamatról, akkoriban elég negatív visszhangok kísérték a Corvinus modellváltását. A SaltComm-ot – mint egy nagy projekt egyik alvállalkozóját – azzal bízták meg, hogy keresse meg azokat a kommunikációs eszközöket és rövidtávú stratégiai lépéseket, amelyekkel egyrészről javítható az egyetem átalakításával kapcsolatos közhangulat, másrészről a kezdeti negatív visszajelzések ellenére is megakadályozható, hogy a 2019-es februári felvételi jelentkezések száma csökkenjen.

Munkánk során első körben egy helyzetértékelést végeztünk, ebben meghatároztuk a kommunikációs kampány három lehetséges célcsoportját és a bennük megfogalmazott (átalakítással kapcsolatos) kérdéseket. A vizsgálat során arra jutottunk, hogy rövid távon – figyelembe véve a felvételi időszakot – a diákságra és a mögöttük álló döntéshozói körre (szülők, tanárok) kell fókuszálni.

A számukra kialakított kommunikációs kampányban a klasszikus hirdetési megoldások mellett új eszközöket is alkalmaztunk. Ilyen volt a social médiában létrehozott chatbot alkalmazás. Ezzel a megoldással alig néhány hét alatt

több mint 860 000 elérést tudtunk biztosítani, közel 2800 célcsoportbeli felhasználó kattintott az alkalmazásra,

használva is az általa felkínált lehetőséget.

Másik népszerű kampányelem volt a Középsuli TV-vel való együttműködés, amely keretében a sorozat egyik epizódját a Corvinuson forgatták le. Az érintett részt már a kampányidőszakban (2019. január második fele, február eleje) több mint 110 000-en látták, azóta pedig a youtube videó nézettsége megközelítette a 140 000-t.

A toborzást, illetve a hosszabb távú építkezést elősegítve kialakítottunk egy hírlevélfelületet is a Corvinusnak, hellofelveteli.hu néven. Ezen keresztül heti gyakorisággal kaptak felvételivel és a Corvinus átalakításával kapcsolatos információkat a hírlevél követői.

A kommunikációs kampány – a felvételi számok tükrében – maximálisan sikeres volt. A Corvinusra jelentkezők száma nemcsak, hogy nem csökkent, de a korábbi évekhez képest nőtt az egyetemet első helyen választó felvételizők száma.

Több..

Megrendelő: Budapesti Corvinus Egyetem

Kreatív terület:

  • Public relations

    Social media