Twickel Liszt új címke bevezetés, újrapozícionálás


A Twickel Szőlőbirtok kommunikációját, imázsépítését segítettük 2018. szeptember és 2020. március között. 2019 novemberében a Twickel Liszt borcsaládja új címkét kapott, de a címkebevezetésre marketing büdzsé nem állt rendelkezésre, ezért PR eszközöket kellett keresni a költséghatékony kommunikációra, amely egy erősen FMCG központú projekt esetében mindig izgalmas kihívás. Mindemellett fontos szempont volt a Twickel ernyőmárka erősítése, és a Liszt borcsalád – amely a Twickel belépő terméke – magasabbra pozícionálása.

A körülbelül másfél hónapra tervezett PR kampányban egyszerre nyúltunk sajtó és social kommunikációs eszközökhöz. Olyan komplex kampányt próbáltunk felépíteni, amely költségeiben elenyésző – főként egy marketing vagy fizetett média kampánnyal összehasonítva -, de elég hatékony ahhoz, hogy a Twickel Liszt új címkéjét a felhasználók, a vásárlók megismerjék, miközben a célokat teljesíti. A kampány részei voltak:

  1. 11.07. Közös főzés a sajtóval, a Twickel vezetőivel és borászaival, valamint Böröcz Zsófi gasztromentorral a Chefparade elszeparált külön termében. A karácsonyi menü mellé Twickel borokat ajánlottunk, és bemutatásra került az új címke.
  2. 11.08. Sajtóközlemény kiadása a témában.
  3. 11.12-12.24. Social kampány
    Sajtókommunikáció segítése
    Posztok az új címke kapcsán
    Nyereményjáték, videós hirdetés
    Chatbot kampány támogatása
  4. 11.25-12.15. Karácsonyi sajtóajándék és Influencer kampány. Ajándék: a Twickel receptfüzete Böröcz Zsófi karácsonyi receptjeivel, a fogásokhoz Twickel borokat ajánlottunk + Twickel bor/ok.
  5. 12.09-20. Chatbot

Az új címkét bevezető kampány több ponton is csodálkozást és pozitív reakciókat váltott ki a sajtóból és a bloggerekből. A közös főzés, a karácsonyra küldött kiadvány és bor, valamint a chatbot nagy tetszést aratott azon média képviselői, bloggerek és az influencerek között, akik részt vettek a vacsorán, megkapták az ajándékot vagy éppen kipróbálták a chatbotot.

A bevezető kampány során és azt követően az eladások száma növekedett a márkaismertségnek köszönhetően. Ez a kampány tökéletes példája annak, hogy a PR a kisebb rendelkezésre álló büdzséből is varázsolni tud, a PR eszközökkel, jól átgondolt PR stratégiával olyan eredményeket tudunk elérni, amely segítheti az imázserősítést, a pozícionálást és nem mellesleg támogatni tudja a marketing, értékesítési célokat.

Több..

Megrendelő: Twickel Szőlőbirtok

Kreatív terület:

  • Public relations

    Social media