Az Arany emlékév évfordulója adta az apropót az Aranyok Aranya elnevezésű, 8 részes útifilm elkészítéséhez is. A produkciót a Salt Communications gyártatta, együttműködve a sorozat főszereplőivel, illetve a műsort népszerűsítő social media és pr kampányt is mi valósítottuk meg.
A Magyar Televízió csatornáin leadott műsor-sorozatban az ismert erdélyi magyar írónő, Ugron Zsolna két elismert magyar történész – Várkonyi Gábor és Csorba László – társaságában indult útnak Európában, hogy bejárják azokat a helyszíneket, amelyek Arany János költészetéhez, műveihez kapcsolódnak.
A friss, dinamikusan vágott ismeretterjesztő sorozatot 1 éven át, 7 országban, 33 várost érintve forgatták.
A három utazó három karaktert megjelenítve vett részt a kultúrtörténeti kalandozásban. Ugron Zsolnát elsősorban Arany János műveiben szereplő karakterek érdekelték, Várkonyi Gábor történész a racionalitás embereként csak azt hitte el, amit valaki publikált, amit tények igazolnak – ő volt az, aki Arany János mögé rakta a történelmi tények kérlelhetetlen koordinátarendszerét. Csorba László tanár úr pedig a legváratlanabb pillanatokban bukkant fel a sorozatban, hogy bebizonyítsa, a magyarok történetét Aranynál jobban senki sem mesélhette volna el, végtére is ő a legnagyobb, ahogy Petőfi szólította: Ő az Aranyok Aranya.
Az izgalmas sorozat elsősorban a fiataloknak készült, de a nézettségi adatok alapján a felnőtt korosztály körében legalább annyira népszerű volt, mint az iskolások között.
Az ismeretterjesztő sorozat producere Molnár-Bánffy Kata.
Ajánló kisfilm: https://www.youtube.com/watch?v=gBx5Xc_OAx8
Több..
Megrendelő: Emberi Erőforrások Minisztériuma
Kreatív terület:
Graphic design
Motion design
Social media