A Twickel Szőlőbirtok kommunikációját, imázsépítését segítettük 2018. szeptember és 2020. március között. 2019 novemberében a Twickel Liszt borcsaládja új címkét kapott, de a címkebevezetésre marketing büdzsé nem állt rendelkezésre, ezért PR eszközöket kellett keresni a költséghatékony kommunikációra, amely egy erősen FMCG központú projekt esetében mindig izgalmas kihívás. Mindemellett fontos szempont volt a Twickel ernyőmárka erősítése, és a Liszt borcsalád – amely a Twickel belépő terméke – magasabbra pozícionálása. A körülbelül másfél hónapra tervezett PR kampányban egyszerre nyúltunk sajtó és social kommunikációs eszközökhöz.
Olyan komplex kampányt próbáltunk felépíteni, amely költségeiben elenyésző – főként egy marketing vagy fizetett média kampánnyal összehasonítva -, de elég hatékony ahhoz, hogy a Twickel Liszt új címkéjét a felhasználók, a vásárlók megismerjék, miközben a célokat teljesíti. A kampány részei voltak:
- 11.07. Közös főzés a sajtóval, a Twickel vezetőivel és borászaival, valamint Böröcz Zsófi gasztromentorral a Chefparade elszeparált külön termében. A karácsonyi menü mellé Twickel borokat ajánlottunk, és bemutatásra került az új címke.
- 11.08. Sajtóközlemény kiadása a témában.
- 11.12-12.24. Social kampány
Sajtókommunikáció segítése
Posztok az új címke kapcsán
Nyereményjáték, videós hirdetés
Chatbot kampány támogatása - 11.25-12.15. Karácsonyi sajtóajándék és Influencer kampány. Ajándék: a Twickel receptfüzete Böröcz Zsófi karácsonyi receptjeivel, a fogásokhoz Twickel borokat ajánlottunk + Twickel bor/ok.
- 12.09-20. Chatbot
Az új címkét bevezető kampány több ponton is csodálkozást és pozitív reakciókat váltott ki a sajtóból és a bloggerekből. A közös főzés, a karácsonyra küldött kiadvány és bor, valamint a chatbot nagy tetszést aratott azon média képviselői, bloggerek és az influencerek között, akik részt vettek a vacsorán, megkapták az ajándékot vagy éppen kipróbálták a chatbotot.
A bevezető kampány során és azt követően az eladások száma növekedett a márkaismertségnek köszönhetően. Ez a kampány tökéletes példája annak, hogy a PR a kisebb rendelkezésre álló büdzséből is varázsolni tud, a PR eszközökkel, jól átgondolt PR stratégiával olyan eredményeket tudunk elérni, amely segítheti az imázserősítést, a pozícionálást és nem mellesleg támogatni tudja a marketing, értékesítési célokat.
Több..
Megrendelő: Twickel Szőlőbirtok
Kreatív terület:
Public relations
Social media