AVKF imázsépítés


Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola (AVKF) államilag elismert BA, MA és egyéb végzettségeket adó felsőoktatási intézmény, melynek fenntartója a Magyar Katolikus Egyház Váci Püspöksége. (Jogelődje az 1929-ben alapított Zsámbéki Katolikus Tanítóképző Főiskola.) A hagyományos alapképzések területén 2013 óta folyamatos és drámai a csökkenés, az intézménybe felvettek számában mintegy 40%-os, a nappali alapképzésre felvettek számában mintegy 80%-os – kritikus – visszaesés látszik. Mindez történik annak ellenére, hogy a Duna bal partján, Budapesttől észak-északkeleti irányban az országhatárig, illetve Heves megyéig az AVKF-n kívül lényegében semmiféle felsőoktatási intézmény nem működik, és ebben a szociális szempontból is érzékeny régióban a fiatalok számára komoly továbbtanulási lehetőség az intézmény jelenléte.

A csökkenő tendenciában számos tényező szerepet játszik, de a legfontosabb okok egyike a kommunikáció hiánya, a váci intézmény ismeretlensége, arctalansága.

A fenti okok miatt a Főiskola kifejezett stratégiai céljai közé tartozik az intézmény kommunikációjának erősítése, ezért a Salt Communications Kft. kommunikációs eszközökkel támogatja az AVKF arculati, kommunikációs stratégiai megújulását, sajtó- és social kommunikációját. Az elfogadott stratégia megvalósulása folyamatban: többek között elindult a sajtókommunikáció, a Facebook megújult, elkészült a nagyarculat és az új honlap.

Az AVKF új arculatának tervezésekor fő problémaként a logó és a honlap korszerűtlen és bátortalan megjelenését azonosítottuk. Erre adott válaszunk arra irányult, hogy valamiképpen definiáljuk és megjelenítsük azokat a személyiségjegyeket, amelyek a legjellemzőbbek a főiskolára, és amelyek a brand alapját képezhetik. Ezek a következők: útmutató, közösségi, emberközpontú, katolikus. A négy jellemzőből hármat ikon formájában hoztunk be a logóba, míg a katolikus jegyet a kereszt alkotja, amely nem tolakodóan ugyan, de mégis összeköti és rendszerbe foglalja a másik hármat. Ezek az ikonok színes formavilágukkal életet visznek az arculatba, terülőmintaként rendszeresen visszaköszönnek a kommunikáció minden területén.

Több..

Megrendelő: Apor Vilmos Katolikus Főiskola

Kreatív terület:

  • Graphic design

    Public relations

    Social media